HTML

C++ programozás

Főként C++ programozásról, de lehet szó még C#, D vagy más nyelvről is.

Friss topikok

  • tormanator: A CG-shaderben megírt raytracing 106x gyorsabb, mint egy SSE-utaításokkal futó raytracing. Mindeg... (2011.09.08. 07:00) Csak párhuzamosan!
  • koszperv: @Vorbis: Szia! Köszöntlek, mint a blogom első hozzászólóját. Az enum egyébként tényleg egész haszn... (2009.12.30. 11:44) const vs define

Linkblog

2009.12.26. 18:46 koszperv

A határ a csillagos ég, de maximum 2 GB

Címkék: stream streamoff fstream ifstream ofstream

Emlékeztek még, amikor egy file nem lehetett nagyobb, mint 2 GB? Nem, nem a FAT32-re gondolok. Hanem a páréves forditókra, amikben a streamoff típus 32 bites előjeles szám volt. Ezáltal az STL képtelen volt kezelni 2 GB-nál nagyobb file-okat. Pedig ekkora file-ok ma már teljesen természetesek.

GCC-ben ez az időszak állítólag a 3.3-as verzióig tartott, de nekem még tavaly is volt bajom vele. Persze, lehet, hogy éppen egy 3.3-assal. Mindenesetre a 4.4.2-esben leteszteltem, és az már egészen biztosan 64 bites streamoffot használ. Visual Studioban az első verzió, amelyikben lecserélték 64 bitesre, az a 10-es. (64 bites platformon már 64 bites a streamoff egy ideje, de asszem a 32 bites kódok kicsit még gyakoribbak.) Sajnos ez még béta 2-es fázisban van, csak jövőre jön ki. Így az MSVC felhasználók még szívhatnak vele egy ideig.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://progcpp.blog.hu/api/trackback/id/tr71624616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása